Promo realiťáka versus realita

„To je hezký a čistý. / Ta je krásná! / Tak to je pěkný a takový moderní!“ Pochvalná slova našich rodin a známých, když jsem jim ukázala video a fotky od realitky naší nově nabyté chalupy. Letecké záběry na prosluněnnou chalupu v kopcích, naaranžované pokoje, správný úhel a světlo. Čistě bílé stěny, které vypadají jako kdyby čerstvě vymalovali. Realiťák a jeho profi kameraman lákali na perfektně sestříhané video, skutečnost vypadala trochu jinak.

Byl červen 2020, po roce hledání pociťujeme jistou únavu. Prohlídka předchozích chalup byla zatím vždy zklamáním. Dáváme si pauzu a pak! Volám na inzerát na poslední chvíli. Poptávka byla veliká. Samotný prodej chalupy proběhl do 14 dnů od vystavení inzerátu. My jsme do rozjetého vlaku nastoupili na poslední chvíli. Na prohlídce s námi byly v chalupě další rodiny. Tlak, konkurence, ideální prodejní podmínky. Pro nás tedy málo prostoru vše si důkladně rozmyslet. V den prohlídky pršelo, byla hustá mlha a chladno.

Naši chalupu jsme hledali téměř jeden rok. Ta doba nám velmi pomohla utřídit si, co chceme. I přes nepřízeň počasí v době prohlídky jednoznačně zafungoval prvotní příjemný POCIT.

Bývalí majitelé na chalupu nejezdili pravidelně. Částečná rekonstrukce proběhla v 80. letech a my si už při prohlídce uvědomovali, že nás budou časem čekat i velké věci, o jejichž rozsahu jsme v té chvíli mohli jen spekulovat. První týdny na chalupě se tedy – za pomoci manželovy rodiny – nesly v duchu intenzivního úklidu a drobných oprav, které jsme vnímali jako zásadní.

Některé kusy nábytku a dekorací, které jsme znali z promo videa a fotografií, ve skutečnosti v chalupě nebyly. Pro dobrý dojem realitní tým několik věcí odmontoval a přesunul.

Malý souhrn

  • Máme nový okap. Hurá! Na chalupu teklo proudem z rozbitého okapu. Poničilo to omítku, přidalo na vlhkosti.
  • Vlhkost v bývalé stodole nám dělá starosti. Zveme si raději profesionála na zhodnocení.
  • Septik je rozbitý.
  • Zahrada je zarostlá. Sice nemám nic proti zahradě „na divoko“, ale náš výhřevný prcek si každý den ze zahrady přinesl nového klíšťáka. Zahradě jsme se tedy trochu podívali na zoubek.
  • Pokáceli jsme strom, který rostl přímo do elektrického vedení.
  • Opravili jsme popraskanou stěnu u kamen.
  • „A tady ve stodole vám vše necháme,“ říká bývalá majitelka. Při bližším pohledu využijeme jen pár věcí. Na zbytek objednáme kontejner.
  • Odvezli jsme 43 pytlů zevnitř chalupy.

Díky pomoci manželovy rodiny a společnému úklidu začíná chalupa opět dýchat a vonět.

3 názory na “Promo realiťáka versus realita”

  1. Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?

  2. Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.

Diskuse uzavřena.